Presun do Montevidea – Uruguaj – deň 13

Ráno sme po dlhej dobe museli v stať v Punta del Este podľa budíka, pretože sme mali o 11:00 hod. odovzdať auto v požičovni v Montevideu. Trochu sme si pošomrali ale vstali sme v pohode. Ráno klasika, raňajky, pobaliť sa a vyštartovali sme okolo 9:00 z Punta del Este.

Na to, že bol pondelok, teda pracovný deň tak premávka po ceste bola naozaj biedna, žiadne zápchy na nás nečakali. Ale zas na druhej strane, keď sme sa už blížili k Montevideu cca tak 10 km pred letiskom už bolo cítiť, že sa blížime k hlavnému mestu. Hneď sme z ich hlavnej dvojprúdovej cesty na začiatku Montevidea, na úrovni letiska odbočili na kruhovom objazde smerom k oceánu do štvrte Carassco, a následne sme sa napojili na ich Ramblu, teda dvoj prúdovku popri oceáne. Proste opäť sme si chceli vychutnať cestu autom popri 25 km dlhom úseku povedľa Atlantického oceánu. Ja by som po tejto ceste dokázal jazdiť od rána do večera, proste relax a pohoda aj keď auta po Ramble chodia štýlom plyn – brzda. Tie rôzne uhly pohľadu na Montevideo, ktoré Rambla ponúka sú naozaj pestré, rôznorodé a z každého pohľadu proste Montevideo vyzerá ináč.

Na Ramble sme sa zastavili na pumpe kde sme natankovali do plna, pretože auto z požičovne sa musí vrátiť s plnou, nádržou. Tí ktorí ste si už auto niekedy požičiavali, tak túto základnú vec zrejme ovládate a Uruguaj nie je výnimkou.  Do auto požičovne sme dorazili na čas, pán ktorý nám auto požičiaval si ho následne prebral, urobil krátku obhliadku či sme nepoškodili nejaké plechy a zaparkoval ho do garáže. V kancelárii sme celé požičanie auta dotiahli, teda zaplatili sme požičovné, pán nám vrátil papier kde bola naskenovaná platobná karta ako zábezpeka a šli sme po svojom.

Naša cesta viedla do ďalšieho hotela s názvom Esplendor hotel Montevideo, ktorý sme objavili na booking.com za super cenu. Hotel mal 4 hviezdičky. Keď sme to porovnali s predošlým hotelom Viewport ktorý mal iba 3 hviezdy, tak suma na noc nás vyšla úplne rovnako. Bolo vidieť, že hotel je na prvý pohľad krajší, ale zas môžem povedať, že na štyri hviezdy v europe sa to nechytalo, ja by som ho ohodnotil na 3,5 hviezdy z prižmúreným okom. Ale ako hovorím oproti predošlému troj-hviezdičkovému hotelu View port to bolo určite lepšie. Izba bola omnoho priestrannejšia, bola tu malá chodbička kde bola skriňa na oblečenie a z tejto chodbičky sa šlo aj do v celku priestrannej kúpeľne.

Po ubytovaní sme si šli pre veľké kufre do hotela View kde sme si ich nechali uschovať aby sme ich nemuseli ťahať so sebou na tripe po pobreží. Uskladnenie bolo zadarmo, ale chalanovi sme nechali sprepitné aby nás neohováral 🙂
Na recepcii v hotely Esplendor sme si zistili kde budú bývať raňajky a koľkej. Prekvapila nás odpoveď, že raňajky sú na najvyššom poschodí hotela. A tak nám to nedalo a šli sme sa pozrieť hore. No a poviem vám, že taký pohľad som nečakal. Raňajky v tomto hotely budeme tráviť na samotnej streche hotela, kde je luxusný výhľad na všetky strany, čo urobí raňajky zaujímavejšie a atraktívnejšie. Cez presklené dvere sa dalo vyjsť aj na nekrytú časť strechy hotela, ktorá bola spravená ako terasa s vyhliadkou, fakt úžasný výhľad na okolie. Iba pre spresnenie, táto pekná panoráma sa naskytá tuším zo siedmeho podlažia.
Neskôr sme šli na kávu, pokecali sme a následne sme si objednali aj nejakú tu večeru a pekný deň za nami.

Po ceste na hotel, som sa rozhodol, že sa idem dať ostrihať, pretože sme narazili na jedno kaderníctvo, ktoré bolo ešte o ôsmej večer otvorené. Fakt som si už nevedel dať rady s vlasmi a preto to muselo ísť dole. Miestna kaderníčka mi umyla vlasy a potom ma jeden z miestnych pánov ostrihal strojčekom. Celé to v podstate prebiehalo ako u nás a strihanie stálo celkom 220,- uruguajských pesos, čo je niečo viac ako 7 euro.
Takže od zajtra sa budem pohybovať po Uruguaji s novým strihom.